Monday, July 18, 2011

Trip Ke LAngkawi (khamis 14/7 - 17/7/2011)

huh salam dahulu.. lme nya x update blog nie.. sory la untuk peribadinya aku ke langkawi ary khmis mggu lepas.. jd tu yg krg aktif tuu..g langkawi nie pun under HEA UiTM Kelantan.. thks kepada smua yg menjaya trip nie.. walaupun bnyak halangan trip nie ttp berjaya diadakan dgn jaya nya..

khamis, 14/7/2011

ok skrg kte masuk lak pengisian trip Lankawi kali ini..bertolaknya kami dr UiTM tepat jam 5 ptg.. smua staf yg  mengikuti lawantan ini smuanya berkmpul tepat jam 4 lagi di tmpat fasiliti, kt parking bas.. smua berkmpl. Tepat jam 5 smua diarah kan naik bas, baca doa diketuai oleh abg Aziz (Ustaz Aziz) supaya perjalan kami selamat pergi dan pulang amin..

perhentian pertama kami di  Restoren Kepala Ikan Salim.. makanan kt best2 p yg x best nya kedai mamat huhuhu mane2 je msti mamat punya kedai ish22 mane melayu kita.. ops sory tersasur :) berbalik pada cerita.. pilihan makan bnyak, harga pun berpatutan amat.. sapa2 leh ar singah snie.. p yg best n special kt cnie gk kepala ikan la.. bnyak la besar kepala ikan hahahahah. harga aku xtau la.. masakan die puas aty la.. kebersihan kdai pun grade A.. selesa..

k.kuna n famly

selepas knyng bincng dulu hahahaha

Kedai Makan Kepala Ikan Salim

bersiap untuk bertolak ke langkawi

abg macho hensem kan..

abg liverpl mentang2 leverpl menag ish222

abg alif yg penat ahahhaahh

Jumaat, 15/7/2011

kita org smpai jam 1pg jumaat kt IKBN Kuala Perlis kalu x silap laa(salah gk sory yea) bermalam la kt situ sebb nya pagi jumaat jam 9 kitaorg kn naik feri kt jeti Kuala Perlis..huh penat smua walaupun kt IKBN tu xlah selesa sgt p kami bersyukur kerna kami dpt gk hilng kan penat walupun seketikat..
keesokannya plak, jam 8.00 pg kmi smua tolak ke jeti.. sarapan pg pun kt area jeti, bnyak dah berubah jeti kuala perlis selepas 6 thun aku x jejak ahahahaha... p pintu nk masuk ke tmpat feri masih sama 6 thun yg lalu.. hahahaa tepat jam 9 kami smua akan naik feri untuk ke langkawi.. xsabar nya asa :) hehehe..

k.edora,en asyraf n ain

tiba nya di kuala perlis

jeti kuala perlis

tenung awek2 ke?? hehehe

tnggu ketibaan feri jam 10 pg

k.rah lena diulik mimpi

suasana didalam feri
45 minit kemudaian kami smpai kt langkawi.. wow cntik nya pemandangan kt cnie.. hehehe.. kmi pun naik bas untuk ke tmpat kediaman.. kami stay kt motel Hang Tuah kt ngan pekan rabu.. tmpat tu masih lagi dlm proses membangun.. p motel nie dekat je ngan bndar jalan 10 mint dah smapi bndar..bilik nya pun selesa, aircond n smua nya lengkap laa..kmi reht kejap n tepat jam 2.30 aktiviti melawat ke kilang membuat gamat beberapa pic yg diambil kt kilng gamat :
abg azuan tongkat ali haha

minyak gamat xkan pernah abis k jgn isau hahaha

kamal n azuan bermesra

tmpat memproses gamat

koya jadi duta gamat nie. syafiq,kamal n qasimi

sibuk membeli smua..
selepas gamat kitaorg ke beras terbakar kt situ bleh ar tgk sejarah beberapa gmbar yg diambil:

tempat seterus nya ke makam mahsuri, kt sini pun tmpat sejarah.. sama2 la kita hayati ok.. hehehe beberapa pic kt makam mahsuri (nampak dah tu malas nk taip hahaha) :)

Sabtu, 16/7/2011

hari nie bru best hahaahah kitaorg kan g ke GALERI PERDANA... galeri perdana nie adalah smua tntng bekas perdana menteri kita iaitu Tun Dr Mahathir. tiket masuk RM 15, beberapa gmbar yg smpat sy ambil :

jom UNDERWATER WORLD hehehehe, best sgt bleh tgk hidupan laut.. tgk shark, obor2, ikan2 yg comel2 n bnyak ag.. tiket untk masuk klu student(kna bwk kad student) RM 22 nie beberapa pic kt sana:

last skali yg smpt untuk hari ini CABLE CAR tiketnya RM 30 untuk dewasa.. kanak2 RM20 best2 naik cable car p frust la masa tu bru pas hujan jd keadaan ats sana agak berkabus.. smuanya putih aja huhuhu p best naik. beberpa pic kt cblecar :

Ahad, 17/7/2011

hari last di langkawi.. feri kitaorg tepat jam 10 pg.. pg2 tpt jam 8 kitaorg tolak ke jeti... n klu smpt kitaorg kan singah ke dataran helang beberapa pic kami hari last di langkawi :